U12 med Sune som assistent-trener

Postet av Ishockey Junior den 22. Nov 2015

U12 med Sune som assistenttrener.jpg

Hvert år arrangerer A-laget "1-krones kamp", og det junior-laget som skaffer flest sponsorer vinner bruk av A-lags garderoben.

Det laget som skaffet flest sponsorer i fjor var Frisk Askers U12-lag, og foran lørdagens kamp mot Storhamar fikk laget benytte seg av A-lagets garderobe som var premien. I tillegg fikk de pep-talk foran kampen av selveste Sune Bergman, og han var sporty nok til også å være med i boksen underveis i kampen.

Men først var det daglig leder i Frisk Asker, Ole G. Haug, som tok gutta med på en sightseeing i A-lags garderoben. Det var en veloppdragen gjeng med gutter som passet på å ta av sko og luer før de gikk inn i "sko-fri sone", og som var svært forsiktige når de kom inn i selve garderoben. For dersom noen tråkket på Tigeren ville det vanke en klekkelig bot - og lagleder var klar i sin tale; Den måtte spilleren dekke selv!

Lagets trener, Martin Fossli (19), fikk også gleden av å ha Sune som sin assistent under kampen, og sammen gikk de gjennom det taktiske før kamp.

I pep-talken før kamp fokuserte Sune på at det viktigste gutta måtte tenke på var å ha det gøy på isen! For selv om han selv karakteriserte seg som "en gammel gubbe", så var det nettop det at han fortsatt synes det var veldig gøy med hockey som gjorde at han fortsatt holdt på med det. I tillegg understreket Sune at hockey er en lagidrett, så det var viktig å passe pucken til en medspiller - som måtte sørge for å gjøre seg synlig og si fra at han var klar til å ta i mot pucken!

På vei ut av garderoben fulgte gutta opp tradisjonen med å ta på tigerhodet som A-laget fikk i gave av Himmeljegerne. Kanskje vi ser noen av disse i A-lags drakt om noen få år?

Hvordan kampen endte? Seier 9-6! Trener Martin Fossli sa seg godt fornøyd med resultatet, og at laget spilte en god kamp mot et godt Storhamar-lag. Vi gratulerer hele laget med seieren, og håper de fikk en god opplevelse i A-lags garderoben!

Foto: Finn Eriksen