Kamper 27-29.januar.

Postet av U18 den 25. Jan 2017

Etter forrige helg klatret vi en plass på tabellen og ligger nå på 2.plass med 53 poeng selv om vi har en kamp mere spilt enn Vålerenga (62) og Lillehammer (52). Vålerenga spilte mot MS sist helg og hadde en seier og et tap. Lillehammer spilte mot Storhamar og hadde også en seier og et tap.Vi hadde to solide seiere mot Sparta og tok dermed inn 3 poeng på begge topplagene.

Til helgen er det Lørenskog som står for tur med en borte/hjemme serie. Lørenskog kommer fra to tap mot Sorhamar for to uker siden og er nok litt sultne på seier. Sist vi møtte Lørenskog i oktober ble det storseier hjemme i første kampen hvor vi vant 7-0. I returoppgjret ledet vi 4-3 til det gjensto 4 minutter, men tapte 5-4. Kenneth Papalardo ble matchvinner for Lørenskog.

Vi har nå tre seiere på rad og satser på to seiere og å øke vinnerrekken til fem kamper.

Fredag 27.januar kl.20:00
Lørenskog vs FriskAsker, Lørenskog Ishall

Tap 5-1(1-0,4-0,0-1) Skudd 25-29

Det ble et solid tap etter kollaps i 2.periode. I løpet av 1:15 i begynnelsen av 2.periode slipper vi inn 3 mål. Det er ikke enkeltspillere, men hele laget som kom ut etter første pause, som var uten fokus og intensitet. Vi åpnet kampen bra med god flyt og bra energi. Etter halvspilt 1.periode gir vi bort initiativet og Lørenskog overtar mer og mer. Og i 2.periode mister vi det helt. Lørenskog øker til 4-1 halvveis ut i 2.perioden. Det ser imidlertid ut til at vi bruker siste pause godt og ønsker å pynte litt på resultatet i 3.periode. Vi sliter med å få satt pucken i mål, men klarer å redusere til 5-1 rett før slutt etter scoring av Magnus, med pasning fra Didrik. Henrik hadde heller ikke den beste dagen på jobben, men fikk heller ikke særlig god hjelp fra gutta forran seg og ender opp med redningsprosent på 80%.

Søndag 29.januar kl.12:30
FriskAsker vs Lørenskog, Askerhallen

Tap 2-7(1-0,1-3,0-4) Skudd 32-34

Det ble ikke stort bedre idag. Litt det samme idag hvor vi gjør en god første periode før det glipper i siste haldel av kampen. Den største forskjellen er det arbeidet som legges ned i defansiv sone. Lørenskog dekker skudd og jobber godt forran egen keeper. Det gjør ikke vi. Morten poengkonge med 2 assist. Kristian med 80% og lite hjelp av gutta forran seg.