Takk til alle som var med på Sommerhockey 2018

Postet av Ishockey Junior den 24. Aug 2018

Frisk Asker har arrangert i år sommerhockey for 49. gang. Det hele startet i 1969 og har blitt gjennomført hvert eneste år siden den gang. Vår egen Elisabeth Østigard har vært med siden 1999. Hun har, sammen med junior sin egen målvaktstrener, hatt hovedansvaret for det administrative og gjennomføringen av årets sommercamp.

I år deltok 99 barn i alderen fra 8 til 13 år, og det var hyggelig at vi hadde gjester fra naboklubbene samt fra andre deler av Østlandet. Det er moro at vi klarer å skape noe som også oppleves attraktivt for spillere i andre klubber. Hockeymiljøet er jo ikke større enn at de fleste kjenner hverandre og det er også viktig at de yngste kan knytte vennskap på tvers av klubbtilhørighet. Noen blir kanskje framtidige lagkamerater og da kan det jo være godt å ha møttes tidligere.

page1image3840064page1image3839616page1image3842752page1image3843872page1image3839392

For oss i klubben har det vært det viktig at dagene hos oss i Askerhallen gir en opplevelse hvor alle får allsidig og god trening, med fokus på skøyteteknikk og spilleforståelse. Lagspill, så vel som individuell coatching, sto på programmet. Det gis avbrekk fra hockeytreningen der Asker turnklubb trente barna og vi hadde også øvelser ute på barmark. Besøket i svømmehallen på Risenga var veldig populært.

For tredje året på rad gis det også et tilbud til de yngste målvaktene. Peter Josephson, som ikke bare er den som har det faglige ansvaret for campen, er også Frisk Askers egen målvaktstrener. Han samler alle påmeldte målvakter til en time med teknikktrening på morgenen. Hans treninger er svært populære og har fått ord på seg for å være av det bedre som tilbys i regionen av denne type trening.

page1image3839840page1image3838944page1image3841856page1image3844096page1image3842976

I år hadde Peter fått hentet inn Kristian Nilsen, han er til vanlig er trener i Brynas Hockey i Sverige. Kristian kommer opprinnelig fra Frisk Asker og har gjort en kjempejobb under campen sammen med våre egne unge trenere og spillere fra A-lagets spillere.

Våre yngste spillere har fått kyndig veiledning av vår egen Thor Martinsen. Thor er en av Norges fremste spillere noen sinne og som kaptein dro han Frisk fram som det regjerende laget i norsk hockey på 70-tallet. Thor har i en årrekke tatt ansvaret for de yngste deltakerne på campen. Dette er også den gruppen med flest spillere, og kanskje den viktigste siden det er her en skaper gode holdninger og legger fundamentet og grunnlaget for videre utvikling. Her gjør Thor en fantastisk jobb med å forme morgendagens hockeyspillere. Det er moro å se hvilken respekt og status han har hos ungene, og ikke minst hvordan han behandler dem med samme respekt og måten han klarer å se alle sammen på.

Thor har også ansvar for å drille trenere og stab i forhold til beredskapen klubben har opp mot skader og førstehjelp om noe skulle skje. Har sier at sikkerheten til barna kommer først og deltagelse på Frisk sin sommercamp skal være en trygg plass å være. Det å fortsatt ha Thor med på laget gir oss en uvurderlig styrke i det sportslige og hockeyfaglige under campen.

page2image3821696page2image3822368page2image3821248page2image3818560page2image3820128

Vi takker alle barn, foreldre, trenere og vertskapet for at dere gjorde dette til en bra uke. Velkommen tilbake til camp ved en senere anledning!