Kamper 25-27.november.

Postet av U18 den 20. Nov 2016

Vi holder fortsatt 4.plass med 27 poeng på 16 kamper, 9 poeng bak Vålerenga på 1.plass og 5 forran Storhamar på 5.plass. MS og Lillehammer på 2. og 3.plass rykket litt ifra med to seiere hver sist helg.

Vi møter Stjernen i to kamper, borte/hjemme. Stjernen ligger på 6.plass med 18 poeng på 15 kamper (5,1,1,8). Stjernen kommer fra to kamper mot Storhamar hvor det ble en solid seier og ett solid tap. Vi stiller med redusert lag på fredagen på grunn av at det fortsatt er fire spillere i Tsjekkia med NTG. Den gledelige nyheten er at det er stor sjanse for at vi får tilbake Oskar og Erlend fra langtidsskade, noe som forsterker stallen vår. Søndag stiller vi med fullt lag. I fjor hadde vi tre kamper mot Stjernen og det ble en uavgjort og to tap. Der kan vi gjøre en bedre jobb i år.

Fredag 25.november kl.19:45

Stjernen vs FriskAsker, Stjernehallen.

Seier 2-3(1-0,0-2,1-1)

Stjernen stilte med tilnærmet toppet lag og vi med 6 stk 2001. Det ble høyt tempo og stor innsats fra start. Vi kommer under 1-0 i en jevnspilt 1.periode. I 2.periode går vi ut med litt mer selvtillit og har noen store sjanser. På 25:56 får Erik straffe etter at han blir hektet på en breakaway etter en nydelig pasning fra Vegard. Den setter han sikkert i mål og utlikner til 1-1. Andrè tar oss opp i ledelsen på 32:30 etter passning fra Markus. I 3.periode holder vi fortsatt trykket oppe og Jonas Hodt setter inn 1-3 på en retur etter et skudd av Kris og pasning fra Markus på 41:47. Vi holder trykket oppe de 5 første minuttene av 3.periode, men etter dette slipper vi Stjernen litt lett til og de øker vel trykket noe. På 46:50 reduserer Stjernen til 2-3. Da blir det virkelig hett rundt ørene våre og vi kan takke en strålende Fayen-Vestavik for at vi tar hjem seieren. Han stopper 25 skudd på de siste 15 minuttene. Poengkonge idag ble Jonas Hodt med 1+1 og Markus med 0+2. Vi må også takke en strålende 3.rekke fra U16, som virkelig har tatt noen steg i år. Skudd 46-38(11-9,8-13,27-16)

Boxscore finnes her.

LiveArena stream.

Søndag 27.november kl.16:30

FriskAsker vs Stjernen, Askerhallen

Seier 3-2e.s.d(1-0,0-2,1-0,1-0)

Vi hadde egentlig full kontroll, men slet litt mot en god keeper, men leder 1-0 etter scoring av Markus. I 2.periode får vi en matchstraff og får 5 minutter i undertall. Dette ble litt tungt og vi slipper inn to raske scorionger midtveis i perioden og Stjernen leder 1-2. I 3.periode har vi et godt overtak men fortsetter å stange i mot en god keeper. Igjen pådrar vi oss en ny matchstraff, men ungår at det får samme konsekvenser som den første. Vi tar ut keeper 1:30 før slutt og presser på for utlikning. 3 sekunder før slutt legger Morten igjen til Kris rett innenfor blå og han får avgårde et skudd som går inn ved lengste stolpe. I sudden pådrar Stjernen seg en utvisning og vi presser på. 1:17 ut i sudden står Kris bak mållinjen og sender en puck inn i ryggen på keeper og inn i mål. Kris ble målkongen idag med 2+1. Ikke så bra med to matchstraffer.

Boxscore finnes her.